همشهری آنلاین: بهداد بابایی موزیسین و ردیف‌دان و نوازنده چیره‌دست و صاحب شیوه سه تار به همراه نوید افقه، نوازنده تمبک در روزهای ۱۱ و ۱۲ مهرماه در سالن حافظیه شهر شیراز کنسرت بداهه نوازی برگزار می‌کنند و یک هفته بعد در شهر کرد اجرای برنامه خواهند داشت.

بهداد بابایی ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: این کنسرت  در ادامه برنامه‌هایی است که قرار است به صورت همنوازی با دوست خوبم نوید افقه در شهرهای ایران اجرا کنیم.بعد از دو روز اجرا در تالار حافظیه شیراز قرار است هفته بعد (18 و 19 مهر) در شهر کرد به صحنه برویم.

بابایی که اخیرا به همراه برخی از نوازندگان شاخص سازهای دیگر ،گروهی به نامه پگاهان را شکل داده است، درباره این گروه گفت: با توجه به اینکه هنوز ما در مرحله تمرینات هستیم قصد ندارم تا زمانی که تمرینات گروه به پایان نرسیده و قطعات آماده نشده و زمان کنسرت‌ها مشخص نشده اخبار مربوط به این گروه را منتشر کنیم، اما در کل ما به شدت در حال تمرین هستیم و خواننده ما هم آقای هادی حسینی است که از صدایی منحصر به فرد برخوردار است و در دوره کلاس استاد شجریان هم حضور داشتند.

به گفته بابایی آقای حسینی علاوه بر این که نزد استاد شجریان آموزش می‌بینند خودشان هم مکاتب و شیوه‌های آوازی مختلف را کار می‌کنند و علاوه بر آن از مناعت و طبع و منشی برخوردارند که جوزده نشوند و با تامل و تدبیر وارد میدان آواز شوند.

بابایی که چه در ردیف آوازی و چه در ردیف‌سازی از جمله چهره‌های صاحب نظر است و اخیرا تحقیق بر ردیف به جای مانده از مرحوم  مهدی قلی هدایت که از استادش منتظم الحکما و در هفت سال نت نویسی کرد را به انجام رسانده است درباره جایگاه آواز در موسیقی ایرانی گفت: متاسفانه در چند سال گذشته آواز به حاشیه رانده شده است و به گمان من و با کار فشرده و منظمی که با آقای حسینی در زمینه ساز و آواز خواهیم داشت، کنسرت ما با گروه پگاهان می‌تواند آغازی بر روندی تازه در آواز باشد.

بابایی درباره قطعاتی که در کنسرت شیراز و شهرکرد اجرا خواهد شد گفت: بخشی قطعات جوی نقره مهتاب و البته قطعات تازه‌ای که ساختم و نیز فضای بداهه ای است که در هنگام اجرا و در لحظه پیش خواهد آمد.

 به گفته بابایی رادیوی ملی بلژیک که رادیویی شناخته شده در بلزیک به شمار می‌رود نیم ساعت از کنسرت اخیرشان در این شهر را روز چهارشنبه 18 سپتامبر پخش کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین بابایی سال گذشته در اصفهان به همراه افقه کنسرتی برگزار کرد که با اقبال علاقه مندان روبرو شد.

کد خبر 232603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز